søndag 30. januar 2011

Tips mot Migrene noen??

Jeg var med i en bilulykke i 2001, der jeg fikk en nakkeskade,
noe som utløser migrenen min ( tror jeg )..
Nå er det blitt så ille at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre omtrent lengre..

Det er rett å slett uholdbart..
Det er heller ikke noe norske tabletter som hjelper..
Har prøvd Imigran,Naramig,Zomig,Maxalt,Relpax..

Nå de siste to årene har jeg tatt noe som heter Tonopan.
Spanske migrene tabletter. De hjelper de.. men siden jeg ikke er så
ofte i spania så er de vanskelig å få tak i..

Er det noen her ute som har noen tips jeg kan prøve ut??

Eneste behandlingen jeg IKKE har prøvd er Akkapunktur..

8 kommentarer:

Hege sa...

Da syns jeg du skal prøve akupunktur !!! Har selv god erfaring med det og soneterapi... Lykke til :O)

Bondekjerringa sa...

Har du prøvd noen smertestillende tabletter som heter "Fenazon Koffein"? Anbefales!

Anonym sa...

Prøv akupunktur, og la heller ikke naprapat være uprøvd..lykke til hilsen ei som har hatt migrene siden 7-årsalderen..(er nå 48)
min migrene er hormonbetinget,så håper jeg er kvitt den når jeg blir stor!!

Anonym sa...

Har du prøvd blodtrykksmedidisiner som forebygger? Jeg går på selo zok 200 mg daglig og det hjelper veldig. Har stort sett bare anfall når jeg har mensen, mens uten disse tbl har jeg 3-4 ganger i uka.

Kari sa...

Jeg vil anbefale deg migrenesprøyter. Sprøyten brukes kun ved migrene anfall og virker umiddelbart. Jeg brukte selv Både Relpax og Imigran tabeletter tidligere, men etter en tids bruk hjalp ikke de heller lengre. Det samme med Imigran nesespray. Nå har jeg brukt Imigran sprøyter i 3 år, og er svært fornøyd. jeg fikk virkelig ett nytt liv. Det skal nevnes at jeg har slitt med Migrene siden barndommen. Lykke til!
Klem Kari

Anonym sa...

Noen enkle tips mot migrene, som virker for meg:

1 trankapsel hver dag! Gull i ørene!

Det med tran var et råd som ble gitt av en lege som skulle utrede min sønns migrene ekvivalent. Det virker for meg, og det virker for sønnen min:))))))

Nå er det 2 år siden siste migreneanfall - og da hadde jeg hatt 6-7 påpegynte anfall i løpet av 3-4 mnd. Da begynte jeg med tran og skiftet til gulløredobler.... Og bank i bordet - har ikke hatt det siden:)

Jeg har greid å stoppe anfallene med kraftige energitabletter og 2 paracet, og gått og lagt meg. Får synsforstyrrelse/lyn, og svarte dotter foran øynene, i forkant av anfallet, og har altså greid å stoppe disse.

Håper det kan hjelpe for deg også! Lykke til!

Bærumsfruen sa...

Slet selv med migrene, men med en miks av medisinen Hemicraneal (kjøpt i Spania) og lavkarbodiett - har formen blitt myyyye bedre..
Gått fra 2-4 ganger i uken til ca 1 i mnd..
Verd et forsøk ;-)
(medisinen tar jeg kun når jeg merker at migrenen er på vei..)

Kristines verden sa...

Hei! Jeg har nesten samme historie som deg, beste forebygging jeg har kommet frem til er trening...rett og slett en daglig joggetur;) det har redusert mine anfall fra ca hver uke til en gang i halvåret! Slurver jeg med treningen, så er det raskt tilbake i gammelt spor:(