torsdag 6. juni 2013

Min tur til Alanya med DETUR.NO

Hei kjære lesere :)

Har vært meget lite blogging på meg siste året ser jeg.. men nå skal jeg virkelig skjerpe meg...

Tenkte jeg skulle blogge om noe helt annet enn interiør og hjemmelagde ting nå..


19 Mai dro jeg til Tyrkia / Alanya med ett godt reisefølge :)
Selskapet vi bestilte hos var Detur.no
Vi bestilte enn All Inclusive tur.

KJEMPE FORNØYD MED DETUR.NO !!

Vi dro fra Gardermoen i 19 tiden.
Flyseskapet var Turkish Airlines..
Jeg vet ikke om jeg sitter igjen med en kjempe positiv opplevelse av selve flyet..
Seter man ikke kunne ha tilbake ryggen på, heller ikke få rettet opp..osv..
Men betjeningen var flinke.. maten.. tja.. var nå noe mat..

Vi landet i Tyrkia (tyrkisk tid 01.00 ca..)
så måtte vi innom for å få visum(var bare å følge strømmen),
å så var det å gå ut å møte de hyggelige detur guidene.

Der fikk vi både vann og vist hvem buss vi skulle på :)

På våres tur ble vi nesten 1 time forsinket med bussen , pga ei dame som hadde mista
passet sitt inne på flyplassen. (jada.. damen var beruset av øl og vin osv, og svensk :P )
de ropte henne opp på høytaleren utallige ganger mens vi ventet på visumet også.. 
men var lite reaksjon der ;)
så vi var ikke framme på hotellet før kl 03.45!!

Hotellet vi hadde booket via detur.no var blue star hotel

Kjempe stort hotell kompleks kaller jeg det.. var ikke bare ett hotell der.. men vi lå i det runde :)
Kjempe service der.
Veldig god mat, altså... KJEMPE stor buffe til både frokost,lunsj og middag!
Mat og drikke var all inclusive, så var bare å gaffle innpå ;)
fra klokka 23-24 hver kveld så var det nattsuppe å få..
å den kyllingsuppa de hadde! NAM NAM!!

Det var også flere små butikker på hotellet, samt ett kjempe stort spa anlegg der.


Vannet var godt å varmt, de var flinke med å sjekke bassenget for basselusker og rense det.
og ved bassenget skjedde det noe hele tiden :)
De som jobbet på hotellet og ved bassenget var veldig flinke til å aktivisere turistene :)
Var ALT mulig å bli med på :)


Hotellet hadde både busser som gikk til og fra Kleopatrastranden og alanya sentrum.
MEN det tok oss ca 5-7 minutter å gå ned til stranden og til sentrum :)

Detur guidene kom på hotellet to ganger om dagen for å høre om det var noe vi lurte på eller om det var noe vi ville være med på.


Vi ble med på en tur fra detur. å det var tyrkisk aften i ett slott i alanya.
Det var veldig langteklig, og maten var så som så.. men var en morsom opplevelse uansett.. 
fikk også med en super fin solnedgang



og litt sånn ellers...
så ble jeg sånn dag nr 1..
brukte solkrem HELE tiden og sterk faktor .. men var sterk sola gitt for en blek nordmann ;)


Hjalp ikke med tyrkisk youghurt engang :P


Anbefaler alle å ta en tur på Robin Hood Bar og Resturang..
helt sykt.. 5 etg med partybule.. men veldig go mat også :)
Denne ligger ved havna.


Løshunder eller ikke??
Snakket med flere lokale folk der..
Er mange som slipper ut hundene på ettermiddagen, for så at de kommer hjem på morgenen..
Jeg kunne jo glatt tatt med ALLE de hundene der..
Vi satt nede på en solseng på kvelden, der kommer det 7-8 hunder, den ene buser mot meg
å legger hodet sitt i fanget mitt mens jeg sitter å snakker med en eldre lokal mann som jobbet
på stranden der. 
Da smeltet hundehjertet mitt.. jeg elsker jo dyr generelt!!
Men joda.. den skulle jo følge etter oss hjem til hotellet.. 
men heldigvis var det noen andre som begynte å kose med dem.. så da løp vi.. hehe..

 
Men vondt har dem det ikke.. 
Det er sånne hunde toaletter over alt ved stranden, og vannfontener som fyller i vann når det er tomt i skålen demmes... og alle resturantene gir mat til en som sykler å henter mat å legger i store kasser her som du ser på bildet over.. kjempe bra tiltak!! :)


Dere må også besøke kleopatrastranden!!



Så til dere alle sammen..
Vi hadde en topp tur med DETUR.NO!!
blir flere reiser med dem!! =)

HUSK Å PRUTE RÆVA TA DERE!! DE BLIR GRISE SURE! MEN DA HAR DERE GJORT EN GO DEAL!!! Å FIKK MANGE SELGERE SURE :P









1 kommentar:

Fjordheim sa...

En herlig tur du har vært på.
Høres kjempegodt ut.
Jeg er så klar for ferie, men
det er nok fire uker til det:)
Ønsker deg ei herlig helg :)